محصولات آموزشی فصل یک 728x90

10 کتاب برتر در زمینه خودسازی و خودیاری، مناسب برای تمام سنین

10 کتاب برتر در زمینه خودسازی و خودیاری، مناسب برای تمام سنین
۳ اسفند ۱۳۹۸ Fatemeh Monfared

اولین باری که کتابی در زمینه خودسازی و بهبود شخصی خواندم هیجان زده شده بودم، فهمیدم که سرنوشت زندگی من قابل تغییر است. می توانم استاد و مربی خودم باشم. کتابهایی که می خواندم، همانند یک دوره آموزشی مرا به سطوح بالا و بالاتری می برد.

هر زمان که چالش جدیدی را انتخاب می کردم، می دانستم که خارج از منطقه راحتی من است. اما می دانستم بعد از تکرار کافی، این بخشی از وجود من خواهد شد.

همه کتاب های خودسازی و خودیاری یکسان نیستند. برخی به شما کمک می کنند تا سفر خود را بسوی یک زندگی جدید آغاز کنید در حالی که برخی دیگر هنگامی که در زمینه های خاصی به تجربه دست یافته اید به شما در پیشرفت و ترقی بیشتر کمک می کنند.

در اینجا چند نمونه از بهترین کتاب هایی که در زمینه بهبود شخصیت و خودسازی نوشته شده است معرفی می شوند:

1. 48 قانون قدرت

از رابرت گرین

واقعیت این است که در دنیای کنونی قدرت چیزی بسیار واقعی است، قدرت تمام روابط سلسله مراتبی پیرامون ما را تشکیل می دهد. خواندن این کتاب از این جهت توصیه می شود که به اعتقاد من مهم است که بدانیم مردم چگونه از قدرت برای منافع خود استفاده می کنند و برای محافظت از خود در برابر سوءاستفاده های خاص از قدرت چه باید کرد.

علاوه بر این که تمام داستانهای ارائه شده در این کتاب حول موضوع قدرت است اما شامل درس های بسیاری از زندگی، حکایات تاریخی شگفت انگیز نیز می شود. اینکه این توانایی را برای استفاده از قدرت برای مقاصد عالی بدست آوریم. از سزار تا گوته، سان-تسو تا ماکیاولی، این کتاب طیف گسترده ای از رشد بشریت را در بر می گیرد.

برای تهیه این کتاب از وب سایت دیجی کالا از این لینک می توانید اقدام کنید.

2. 7 عادت مردمان مؤثر

اثر استفان آر. کاوی

کاوی در این کتاب هفت عادتی را با ما به اشتراک می گذارد که باید در خود ایجاد کنید اگر می خواهید به هدفی برسید و یا در کاری واقعاً مؤثر باشید. البته آنقدر که به نظر می رسد آسان نیست. او بر این واقعیت تأکید می کند که ما باید از یک تغییر در الگوی رفتاری خود شروع کنیم که این به معنای یک تغییر اساسی در چگونگی درک ما از جهان و از خودمان است.

این کتاب را می توان به عنوان یک راهنما به همراه تمرینات و سایر موارد خواند، تا بتوانید از مراحلی عبور کنید که چنین تغییراتی حاصل شود. این کتاب پر از دانشی است که در واقع باعث ایجاد تفاوت می شود.

همچنین اجازه ندهید که عنوان کتاب، شما را فریب دهد. این کتاب چیزی بیش از راهنمایی برای مؤثرتر شدن است. این کتاب در واقع در مورد تبدیل شدن به یک فردی است که نه تنها به دنبال بهترین ها در خودش است بلکه در افراد اطراف خود نیز آن را جستجو می کند. این کتاب به تمام کسانی که احساس می کنند همیشه چیزی برای یادگیری وجود دارد بسیار پیشنهاد می شود.

کتاب هفت عادت مردمان موثر را می توانید از وب سایت دیجی کالا تهیه کنید.

3. قورباغه ات را قورت بده

از برایان تریسی

همه ما وقتی با وظایف بزرگی سروکار داریم حتی فکر آن ها به تنهایی باعث ایجاد مقاومت ذهنی می شود. مطمئن نیستیم که چگونه و از کجا شروع کنیم و حتی قبل از شروع هم فشار روانی بسیاری را متحمل می شویم. ما برای رهایی از این احساس به راحتی ذهن خود را منحرف می کنیم اما ناگهان متوجه می شویم که ساعت ها از وقت گرانبهای خود را از دست داده ایم و همچنان در همان موقعیت قبلی هستیم و هنوز نمی دانیم از کجا و چگونه شروع کنیم با این تفاوت که احساس گناه هم به آن اضافه شده است.

برای شکستن این عادت مخربِ به تعویق انداختن کارها، تریسی به ما توصیه می کند که آن قورباغه را قورت دهیم: اولویت های خود را مشخص کنیم، کارهای بزرگتر را به کارهای کوچکتر تقسیم کنیم، یاد بگیریم چه موقع اول قورباغه بزرگ را از سر راه برداریم یا با چیز دیگری شروع کنیم.

تریسی واقعاً یک نویسنده انگیزشی است. در حالی که تمایل داشتم او بیشتر به دلایل روانشناختی اینکه مردم کارهایشان را به تعویق می اندازند بپردازد، با این وجود این کتاب برای هر کسی که می خواهد از شرِ این طلسم رها شود ضروری است.

خرید کتاب قورباغه ات را قورت بده از وب سایت دیجی کالا امکان پذیر است.

4. بیندیشید و ثروتمند شوید

از ناپلئون هیل

این کتاب که در سال 1937 منتشر شده، یک شاهکار است. بهتر است نسخه های ویرایش نشده آن را تهیه کنید زیرا تمام نسخه های ویرایش شده اطلاعات مهم و بحث برانگیزی را همچون برخی از اطلاعات تاریخی و مربوط به هدف کتاب که در واقع شیوه تفکر و ثروتمند شدن است را حذف کرده اند.

کلمه ثروتمند ممکن است این معنی را القا کند که این کتاب فقط به دنبال بدست آوردن مادیات است، و گرچه مطمئناً این موضوع را پوشش می دهد، اما بسیار بیشتر از آن است.

شاید این نخستین بار باشد که صریحاً به تفکر مثبت اشاره می شود اینکه بجای اینکه به پول نقد موجود در جیب خود فکر کنید به افکار موجود در ذهن خود نیز توجه کنید.

این کتاب توانسته است در برابر زمان مقاومت کند. این کتاب شامل کلیه اصول اولیه از برنامه ریزی، تصمیم گیری و پایداری، تا تکنیک های پیشرفته تر همچون پیشنهاد خودکار و آنچه از ترس می توانیم یاد بگیریم می باشد.

این کتاب فقط راهنمایی برای ثروتمند شدن نیست، بلکه راهنمایی است برای کشف آنچه در واقع مهم است. همانطور که در ابتدا می گوید: "ثروت همیشه از طریق پول قابل اندازه گیری نیست!"

برای خرید کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از وب سایت دیجی کالا بر روی لینک کلیک کنید.

5. آیین دوست‌یابی و چگونگی نفوذ در دیگران

دِیل کارنِگی

این کتاب که در سال 1937 منتشر شده، عمدتا برای فروشندگان آن دوره زمانی نوشته شده است و می توان واقعاً آن را یک اثر کلاسیک نامید. این کتاب چیزهایی را نشان می دهد که همه ما به طور شهودی می دانیم:

فرقی نمی کند کار شما چیست یا می خواهید به چه اهدافی برسید. اگر به هر نوع تجارتی مشغول هستید، باید به نیازهای شخص دیگری فکر کنید.

رفتار خوب خیلی کمک می کند و گرچه ممکن است به طور کامل از فرضیه این کتاب دفاع نکنم، زیرا بین علاقه واقعی و جعل آن برای بدست آوردن آنچه می خواهید تفاوتی قائل نمی شود با این وجود هنوز هم حاوی گنجینه ای از دانشی است که هیچ گاه قدیمی نمی شود.

همه می خواهند که مورد قدردانی قرار بگیرند. تلاشی کوچک در جهت بهتر کردن روز یک فرد، دنیا را بهتر می کند حال هدف شما هر چه می خواهد باشد.

خرید کتاب آیین دوست‌یابی و چگونگی نفوذ در دیگران از وب سایت دیجی کالا امکان پذیر است.

6. تفکر سریع و آهسته

اثر دانیل کانمن

این کتاب درخشان از برنده جایزه نوبل دانیل کانمن گزارشی از تمام تحقیقات شگفت انگیز او در طول سالهاست. او بنیانگذار اقتصاد رفتاری است اینکه روانشناسی ما چگونه بر تصمیمات ما تأثیر می گذارد - و به نثر ساده توضیح می دهد که تفکر ما به دو سیستم تقسیم می شود: یکی سریع و دیگری کُند.

تفکر سریع تقریباً فوری عمل می کند. این تفکر شامل غرایزی است که در وجود ما نهادینه شده و حاکم بر احساسات است، بقایایی از گذشته ی تکامل یافته، یک ماشین غیر منطقی ناخودآگاه.

تفکر آهسته آگاهانه و منطقی است، اما به راحتی می تواند منحرف می شود و تلاش بسیاری می طلبد. هر دو این تفکرات نقش بزرگی در زندگی ما دارند و کانمن در مورد عدم موفقیت سیستم سریع توضیح می دهد و اینکه چرا اغلب از سیستم کند استفاده نمی شود.

این کتاب همراه با مثالهای جالب و تحلیل های دقیق، به شما می آموزد که چگونه تصمیم بگیرید و از هر دو این سیستم ها به بهترین نحو استفاده کنید.

برای خرید کتاب تفکر سریع و آهسته از وب سایت دیجی کالا بر روی لینک کلیک کنید.

7. نیروی حال (قدرت حال، قدرت اکنون)

اثر اکهارت تول

" نیروی حال" به معرفی احتیاجی ندارد. شاید این همان کتابی باشد که در سالهای اخیر بیشترین تأثیر را در آگاهی جمعی ما داشته است.

این کتاب الهام بخش میلیون ها انسان در سراسر جهان بوده است تا زندگی ای رضایت بخش تر و دلسوزانه تر را از طریق تمرین آگاهی ذهن تجربه کنند. آگاهی ذهن به معنی لحظه به لحظه آگاهی بدون قضاوت است.

این تکنیکی است که باعث کاهش افسردگی، افزایش هوش هیجانی و ایجاد شفقت می شود. این تکنیک که اخیراً وارد غرب شده است، قبل از تأییدِ طیف گسترده ای از ادعاهای آن، مورد تردید بود.

ذهن را می توان آموزش داد. کتاب " نیروی حال" به شما می آموزد که چگونه دلبستگی خود را به افکار و حالات خاص رها کنید و از این طریق ذهن خود را پاک کنید تا لحظه فعلی را به طور کامل در آغوش بکشید.

خرید کتاب نیروی حال از وب سایت دیجی کالا امکان پذیر است.

8. آخرین سخنرانی

اثر رندی پاش

اگر فقط چند ماه از زندگیتان باقی مانده باشد، چه می گویید؟ این احتمالاً سؤالی بود كه پاش یك هفته قبل از ارائه سخنرانی خود برای خودش مطرح كرد.

ولی از آنجایی که به یک محیط دانشگاهی و یک بازه زمانی کوتاه محدود بود، احساس کرد که چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن دارد و بنابراین اقدام به نوشتن این کتاب کرد.

این کتاب که پر از داستانهای مربوط به دوران کودکی اوست، معنای دنبال کردن رویاهایتان، اینکه شخص خوبی باشید و داشتن زندگی ای که به دیگران ارزش می دهد را مورد کاوش قرار می دهد. ترکیبی زیبا از طنز و خوش بینی، این کتاب منبع الهام بخشی برای هر کسی خواهد بود.

برای خرید کتاب آخرین سخنرانی از وب سایت دیجی کالا بر روی لینک کلیک کنید.

9. جرئت بسیار : چطور شهامت آسیب پذیر بودن میتواند طریقه ی زندگی، عشق ورزیدن، تربیت فرزند، و رهبری را تغییر دهد

اثر برنه براون

آسیب پذیری برخلاف آنچه آموخته ایم، ضعف نیست، بلکه قدرتی است که باید مورد استفاده قرار گیرد. بزرگ شدن با این ایده که باید بخش های خاصی از خودمان را پنهان کنیم، به هر قیمتی قوی و باپشتکار به نظر برسیم همیشه برای من مانند یک نقاب به نظر می رسید. و اکنون تحقیقات او در این زمینه این را ثابت کرده است.

از آن بخش آسیب پذیر احساس ارزشمندی به وجود می آید، که برای بیشتر ما، هر روز باید تقویت شود. براون به ما می گوید فقط با تماس با آن نقطه حساس قلبمان است که می توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم و همدردی واقعی را در خود ایجاد کنیم که پیش نیازهای یک زندگی یکدلانه هستند.

واقعیت این است که اغلب اوقات، ذهن خود را به روی این موارد می بندیم، احساس می کنیم که ترک شده ایم و مورد سوء تفاهم قرار گرفته ایم، و می خواهیم آسیب پذیری و حتی خودمان را مخفی کنیم. این کتاب پادزهری شگفت انگیز برای این غریزه مشترک است.

10. انسان در جستجوی معنا

اثر ویکتور فرانکل

اگر مجبور باشم کتابی را از این لیست برای مطالعه اجباری انتخاب کنم، حتماً این کتاب را در نظر می گیرم. ویکتور فرانکل به مدت سه سال در چهار اردوگاه کار اجباری نازی ها از جمله آشویتس کار می کرد. او در مورد تجربه خود و زندانیان دیگر می گوید.

این کتاب که در عین حال که وحشت برانگیز است بسیار الهام بخش نیز می باشد، افرادی را به تصویر می کشد که با این عقیده زندگی می کنند که ممکن است تا آخر عمر در آنجا زندانی باشند. او از کسانی می گوید که در این شرایط به معنایی برای زندگی دست یافته اند و کسانی که تسلیم پوچ گرایی شده اند.

این کتاب که ترکیبی از یک شرح حال، یک تحقیق روانشناختی و یک کتاب خودیاری است، یک پیام قدرتمند را ارائه می دهد:

"پیدا کردن معنا در زندگی در وجود انسان نهفته است."

فرانکل با بیان تجربه خودش به عنوان روانپزشک، همراه با داستان هایی از اردوگاه های کار اجباری، به ما از اهمیت پیدا کردن معنا در زندگی می گوید و سرانجام نداشتن این معنا را در زندگی یادآور می شود.

وی به ما می گوید که رنج بردن اجتناب ناپذیر است. اما اینکه چطور می توانیم با آن مقابله کنیم به خودمان بستگی دارد. اگر بتوانیم معنایی پیدا کنیم، حتی در بدترین کارهایی که بشریت تاکنون به همنوعان خود تحمیل کرده است، خواهیم توانست در راه رسیدن به اهداف جدید پیشرفت کنیم.

خرید کتاب انسان در جستجوی معنا از وب سایت دیجی کالا امکان پذیر است.

 

شما کدام یک از کتاب های معرفی شده را خوانده اید؟ نظرتان را برای ما در بخش دیدگاه ها ارسال کنید.

مطالبی که در سایت "فصل یک" قرار می گیرند و همچنین امکانات سایت همه حاصل تلاش، صرف هزینه و وقت فراوان است. در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید به سایت "فصل یک" به شیوه های مختلف یاری نمایید تا بتوانیم مطالب و امکانات بیشتری برای شما کاربران عزیز فراهم کنیم.

همیاری به فصل یک

"فصل یک" را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه کاربران    
0/2000
محصولات آموزشی فصل یک 728x90
تقویت مهارت های داستان نویسی جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.